Ledig Onsdag :)

Var på fikadejt imorse.. eller dejt och dejt, dejten kom aldrig, hon hade försovit sig ;)  Nåja, det är sånt som händer :D Jag fick ju min kopp kaffe och lite friskluft, ingen skada skedd! :)

Julia ligger och sover.. Hon åt ingen lunch innan jag la henne, måste laga något tills hon vaknar. Hon gnagde på en garderobsblomma när hon stod och kikade ut genom fönstret och sen började hon gnälla och skrika som bara den. Jag fattade ingenting, först trodde jag att hon aksnek hade ätit lite blomjord.. Men sen såg jag blomman, testade att slicka lite bara för att se om det var det som gjorde att hon hade ont. Och jag kan säga att det var det! Fy satan vad ont det gjorde! Det kändes som jag hade 1000 stickor i både tungan och halsen och det bara brände, så ett tips, håll borta era barn från garderobsblommor! :D Ringde giftinformationen bara för att kolla, och nej den är inte giftig, men saften från blomman är starkt irriterande. Jo tack, jag kände det.. :/


Igår ritade jag upp mitt schema som ska gälla från 1a mars, 75% ska jag jobba, och jag kan bara säga en sak, jag kommer ju f-n vara ledig jämt! :D  Julia kommer inte behöva gå många timmar på dagis, underbart! :D

Jag hittade en lapp på jobbet om någon utbildning om demens, pallitativ vård och lite sånt så jag var inte och kikade på internet. Det är ju såna kurser jag verkligen hade velat läsa, jätteintressant! MEN varje kurs kostar 7500:- (exkl. moms), det är 5 kurser, + att man inte kan söka kurserna själv, arbetsgivaren måste göra det. Det är 2 år på halvfart och man skulle ev. få 4 dagar arbetsfria/mån för att plugga. Hur fan ska man klara det? Nej.. tyvärr tig det stopp redan vid kostnaden.. Men, en dag ska jag! :)



Nej nu ska jag läsa lite bloggar, fundera lite över livet, och sen äta mat :) Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Elina

Tack! Jo hon är verkligen jättemysig tös.

Gör det, måste ju utöka släkten eller hur! Haha :)

2009-01-07 @ 19:34:45
URL: http://elinalundberg.blogspot.com
Postat av: Elina

Hejsan! Åhå, ska kolla upp den! Tack för tipset.

Hur har ni det? kram

2009-02-06 @ 16:35:09
URL: http://elinalundberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0